A comparison of the tertiary education in the United States and Vietnam
Abstract
This article gives a general introduction of the system and programs of tertiary education in the United States from the following quarters: tertiary system, goals of tertiary education, public governance of tertiary education, tertiary enterprises, degrees and demands, etc. Having made a comparative analysis of basic differences of the under-graduate level in the United States and Vietnam, the author gives some comments on the tertiary education in Vietnam (for instance, the training program is too long; the program is neither vocational nor educative of in-depth knowledge and creative character; the program does not provide under-graduate students with basic and comprehensive knowledge of natural sciences, humanity science, literature, arts, etc.). The author also raises the question of possible reform of training programs in Vietnam and makes certain suggestions aiming at developing a high-quality university in Vietnam.
điểm /
đánh giá
Published
2008-10-27
Issue
Section
Các bài chính
Tác giả xuất bản bài viết của mình trên tạp chí này đồng ý với những điều khoản sau:
- Tác giả vẫn giữ bản quyền và trao cho tạp chí quyền xuất bản lần đầu tiên và sau [số tháng] phát hành tác phẩm theo giấy phép Creative Commons Attribution Licensecho phép những người khác chia sẻ tác phẩm đó với điều kiện nêu rõ tác giả và nơi xuất bản đầu tiên.
- Tác giả có thể ký kết những thỏa thuận riêng rẻ khác mang tính hợp đồng đối với việc phát hành không độc quyền phiên bản của tác phẩm in trên tạp chí này (v.d., đưa vào một kho dữ liệu của một cơ quan hoặc đưa vào một cuốn sách), với điều kiện nêu rõ nơi xuất bản đầu tiên.
- Tác giả được phép và được khuyến khích đưa bài viết của mình lên mạng (v.d., trong các kho dữ liệu cơ quan hoặc website của tác giả) trước và trong quá trình nộp bài viết vì nó có thể đưa lại những trao đổi hiệu quả cũng như giúp tác phẩm có nhiều địa chỉ trích dẫn hơn (Xem Hiệu lực của Truy cập Tự do).