Children’s Participation in Their Own Issues
Abstract
The paper analyzes children‘s views of listening to adults as well as the barriers they face on expressing their opinions or participating in children-related activities. Children generally have the notion that they do not necessarily listen to adults in all matters related to them. Obstacles that hinder children‘s participation include both subjective and objective factors, arising from the children themselves as well as from the family, the school. The children’s awareness and skills about participation are limited as they spend most of their time studying instead of participating in activities. In addition, parents are not fully aware of children‘s rights to participate in issues related to them as well as its significance. The educational function of the family yet follows the patriarchal model in which parents make every decision in place of their children. As for school education, teachers do not really understand and facilitate children to participate in activities and there is a dearth of safety mechanism for children to express their opinions.
- Tác giả vẫn giữ bản quyền và trao cho tạp chí quyền xuất bản lần đầu tiên và sau [số tháng] phát hành tác phẩm theo giấy phép Creative Commons Attribution Licensecho phép những người khác chia sẻ tác phẩm đó với điều kiện nêu rõ tác giả và nơi xuất bản đầu tiên.
- Tác giả có thể ký kết những thỏa thuận riêng rẻ khác mang tính hợp đồng đối với việc phát hành không độc quyền phiên bản của tác phẩm in trên tạp chí này (v.d., đưa vào một kho dữ liệu của một cơ quan hoặc đưa vào một cuốn sách), với điều kiện nêu rõ nơi xuất bản đầu tiên.
- Tác giả được phép và được khuyến khích đưa bài viết của mình lên mạng (v.d., trong các kho dữ liệu cơ quan hoặc website của tác giả) trước và trong quá trình nộp bài viết vì nó có thể đưa lại những trao đổi hiệu quả cũng như giúp tác phẩm có nhiều địa chỉ trích dẫn hơn (Xem Hiệu lực của Truy cập Tự do).