Sử dụng kiến thức Ấp chiến lược để dạy học chuyên đề “Lịch sử Việt Nam từ năm 1954 đến năm 1975” ở trường trung học phổ thông tỉnh Kon Tum

  • Trần Thị Phượng
  • Hồ Thị Hoa
Từ khóa: Teaching History, revolutionary movement in Kon Tum, Students are active, proactive, creative

Tóm tắt

Abstract: For students to understand the plots and tricks of the US in “Special War”; knowing that the victory of the anti-ACL movement in Kon Tum had contributed to gradually defeating the American war of aggression; at the same time, in order to promote the initiative and positivity, students’ self-exploring skills of history; This article will introduce the use of some active teaching methods when teaching the anti-ACL movement (1961-1965).

Tác giả

Trần Thị Phượng

Trần Thị Phượng - HVCH Khoa Lich sử, Trường ĐH Sư phạm - Đại học Đà Nẵng

Hồ Thị Hoa

Hồ Thị Hoa - Trường PTDT Nội trú THCS Nam Giang, tỉnh Quảng Nam

điểm /   đánh giá
Phát hành ngày
2023-10-30
Chuyên mục
NGHIÊN CỨU ỨNG DỤNG