Khảo sát thực trạng vận dụng dạy học kết hợp môn Hóa học nhằm phát triển năng lực tự học cho học sinh trung học phổ thông ở ngoại thành Hà Nội

  • Nguyễn Hoàng Trang
  • Bùi Thị Thơm
Từ khóa: Situation survey, integrated teaching, self-study ability, Chemistry, high school, Hanoi

Tóm tắt

Self-study ability has been highlighted as a fundamental and significant competency in the 2018 General Education Program [1]. Developing and improving students’ self-study ability is a critical responsibility in high school education. This article is a case study that investigates the current situation of developing self-study for students through integrated teaching in some high schools in Hanoi’s outskirts. Integrated teaching is regarded as a great method for developing students’ self-study ability. The findings in this paper form the foundation for the research team to continue developing measures to successfully increase self-study ability in high school students using integrated teaching.

Tác giả

Nguyễn Hoàng Trang

Trường Đại học Giáo dục, Đại học Quốc Gia Hà Nội

Bùi Thị Thơm

Trường Đại học Giáo dục, Đại học Quốc Gia Hà Nội

điểm /   đánh giá
Phát hành ngày
2023-11-14
Chuyên mục
NGHIÊN CỨU ỨNG DỤNG