Vận dụng B - Learning trong dạy học chuyên đề “Dòng điện xoay chiều” Vật lí 12 (Chương trình Giáo dục Phổ thông 2018) hướng phát triển năng lực vật lí của học sinh

  • Phan Thế Hiếu
  • Phùng Việt Hải
Từ khóa: B - Learning, physics competencse, Alternating current, learning topics

Tóm tắt

This article proposes a process of applying B-learning on teaching and applying that process to teach the topic “Alternating Current” of Grade 12 Physics for student gifted in Physics. The process is built with a focus on self-study, enhancing experimental activities and applying knowledge to practical contexts in order to meet the goal of developing physics competences for students. The results show that the behavioral indicators of the natural inquiry ability component from the physical perspective of each student gradually developed through each lesson, and the behavioral indicators of the applied ability.

Tác giả

Phan Thế Hiếu

Trường THPT Chuyên Lê Quý Đôn, Sơn Trà, Đà Nẵng

Phùng Việt Hải

Khoa Vật lí, Trường Đại học Sư phạm, Đại học Đà Nẵng

điểm /   đánh giá
Phát hành ngày
2023-11-16
Chuyên mục
THIẾT BỊ VỚI CHƯƠNG TRÌNH GIÁO DỤC PHỔ THÔNG MỚI