Xây dựng một số dạng bài tập rèn kỹ năng chính tả cho học sinh tiểu học trong môn Tiếng Việt.

  • Nguyễn Tú Quyên
  • Trần Thị Phong Thu
Từ khóa: Spelling, exercises, elementary school

Tóm tắt

Writing is regarded as having the second-most significance after reading among the four Vietnamese language proficiency skills taught in elementary school: reading, writing, speaking, and listening. Students must write in order to show their understanding of the information and experiences they have acquired via reading. To write well, you must first write accurately (with proper spelling). Because of this, spelling is crucial even though it is an intermediate skill. In this article, we have developed a number of exercises to help primary school students with their spelling. Moreover, the variety of exercises will keep students engaged in practicing this skill.

Tác giả

Nguyễn Tú Quyên

TS. Khoa Giáo dục Tiểu học, Trường Đại học Sư phạm Thái Nguyên

Trần Thị Phong Thu

Trường Tiểu học Lê Quý Đôn, thành phố Nam Định, tỉnh Nam Định

điểm /   đánh giá
Phát hành ngày
2023-11-22
Chuyên mục
NGHIÊN CỨU ỨNG DỤNG