Nghiên cứu các yếu tố ảnh hưởng đến chất lượng dịch vụ và sự hài lòng của sinh viên trong giáo dục đại học

  • Trần Đoàn Phương Thảo
  • Võ Minh Sang
Từ khóa: Satisfaction, Student service quality, Servqual scale, Student service satisfaction, Human factor

Tóm tắt

This study aims to explore the relationship between student service quality and student satisfaction in the context of higher education. A quantitative research approach was employed, with a sample size of 382 students from a private university in Vietnam. The research findings identified a set of student service quality dimensions, including assurance, responsiveness, reliability, empathy, and intangibles in the higher education setting. The results confirmed a positive correlation between service quality and satisfaction, indicating that the five components of student service quality directly influence student satisfaction. Specifically, the study highlights the role and significance of human factors in delivering service quality and satisfaction, which previous research on the relationship between service quality and satisfaction has not extensively explored

Tác giả

Trần Đoàn Phương Thảo

Trường Đại học FPT – Phân hiệu Cần Thơ

Võ Minh Sang

Trường Đại học FPT – Phân hiệu Cần Thơ

điểm /   đánh giá
Phát hành ngày
2023-12-18
Chuyên mục
NGHIÊN CỨU ỨNG DỤNG