Biện pháp quản lý hoạt động giáo dục kỹ năng sống cho học sinh các trường trung học cơ sở dân tộc nội trú tỉnh Sóc Trăng

  • Mai Thị Yến Lan
  • Đồ Văn Nôl
Từ khóa: quản lý hoạt động, kỹ năng sống, học sinh, trung học cơ sở dân tộc nội trú, Sóc Trăng, quản lý hoạt động, kỹ năng sống, học sinh, trung học cơ sở dân tộc nội trú, Sóc Trăng

Tóm tắt

Within the scope of the research, the article has proposed 5 measures to manage life skills education activities for students at boarding junior high schools for ethnic minorities in Soc Trang province, including the organization of propaganda to raise awareness for staff. the management ministry, teachers and staff on life skills education activities for students of boarding junior high schools for ethnic minorities; Training and fostering knowledge for managers, teachers and staff on life skills education activities for students; Develop a plan of life skills education activities clearly suitable for students of boarding junior high schools; Develop program of life skills education activities for students of boarding junior high schools for ethnic minorities; Managing the examination and evaluation of life skills education activities for students in boarding junior schools for ethnic minorities. At the same time, conduct a survey on the feasibility and necessity of measures, analyze the relationship between feasibility and necessity to confirm the value of the proposed measures. The research results, when applied in practice, will create favorable conditions for managers and teachers in managing life skills education activities for students

Tác giả

Mai Thị Yến Lan

TS. Khoa Sư phạm Trường ĐH Cần Thơ

Đồ Văn Nôl

Học viên cao học Trường ĐH Cần Thơ

điểm /   đánh giá
Phát hành ngày
2023-12-18
Chuyên mục
QUẢN LÝ GIÁO DỤC