Phát triển tư duy hàm cho sinh viên sư phạm toán qua các bài toán dựng hình bằng phép biến hình.

  • Phạm Văn Bản
Từ khóa: Functional thinking, construction, transformation, math teaching

Tóm tắt

Functional thinking (TDH) is a type of thinking characterized by perceiving processes and the specific and general correspondences between mathematical objects or between their properties. The development of TDH in teaching Mathematics helps learners have a more complete view of Mathematical objects and the relationship between them. This article proposes some construction problems using transformations, with the support of geometry software such as Geometer’s Sketchpad, GeoGebra, etc. to develop TDH for students of Mathematics Teacher Education.

Tác giả

Phạm Văn Bản

Khoa Sư phạm, Trường Đại học An Giang, Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh

điểm /   đánh giá
Phát hành ngày
2023-12-26
Chuyên mục
NGHIÊN CỨU ỨNG DỤNG