Biểu hiện căng thẳng trong học tập của sinh viên các ngành sư phạm tại Trường Đại học Cần Thơ

  • Nguyễn Thị Bích Phượng
  • Nguyễn Hữu Tài
  • Võ Ngọc Phượng
  • Huỳnh Như Ý
Từ khóa: Stress, Students, Can Tho University, Learning

Tóm tắt

Nowadays students face a lot of pressure and stress in learning. In order to assess the expression of stress in the learning of pedagogical students at Can Tho University, this study used the questionnaire survey method and surveyed 400 students of pedagogy. Research results show that the majority of students have moderate stress expression, while a large number of students have high-stress expression. There are a few students who do not show any signs of stress in learning. The University of Can Tho can refer to this research result in developing measures to support students in studying at the school

Tác giả

Nguyễn Thị Bích Phượng

Khoa Sư phạm, Trường Đại học Cần Thơ

Nguyễn Hữu Tài

Khoa Sư phạm, Trường Đại học Cần Thơ

Võ Ngọc Phượng

Khoa Sư phạm, Trường Đại học Cần Thơ

Huỳnh Như Ý

Khoa Sư phạm, Trường Đại học Cần Thơ

điểm /   đánh giá
Phát hành ngày
2023-12-26
Chuyên mục
NGHIÊN CỨU ỨNG DỤNG