Thực trạng và biện pháp nâng cao chất lượng xây dựng trường mầm non theo quan điểm lấy trẻ làm trung tâm tại thành phố Hạ Long, tỉnh Quảng Ninh

  • Trần Thị Hồng Định
  • Nguyễn Thị Nam
Từ khóa: Measures, quality improvement, child-centered, Ha Long preschool

Tóm tắt

This study aims to investigate the current situation and propose measures to improve quality in the construction of child-centered preschools in Ha Long City. The study used questionnaires for 10 managers and 110 teachers in 5 preschools about the current state of awareness of managers and teachers about child-centered education in preschools. Regarding the implementation of child-centered content in preschools, we investigated 10 administrators and 90 teachers in 5 preschools. The study has proposed 5 measures to improve the quality of building child-centered preschools.

Tác giả

Trần Thị Hồng Định

Phó hiệu trưởng trường MN Bãi Cháy, Hạ Long, Quảng Ninh

Nguyễn Thị Nam

Phó hiệu trưởng trường MN Bãi Cháy, Hạ Long, Quảng Ninh

điểm /   đánh giá
Phát hành ngày
2024-01-29
Chuyên mục
NGHIÊN CỨU ỨNG DỤNG