Nghiên cứu quy trình thiết kế và tổ chức dạy học môn học đại cương theo tiếp cận CDIO bằng mô hình lớp học đảo ngược ở Trường Đại học Sư phạm Kỹ thuật Vinh

  • Ngụy Thị Xuân Hợi
Từ khóa: General subjects, flipped classroom, CDIO

Tóm tắt

The CDIO initiative is a large international project to reform university technical training programs, helping to narrow the gap between training institutions and the labor market, ensuring learners' comprehensive development of knowledge, professional skills and qualities, adapting well to a professional and ever-changing working environment. Many universities around the world and in Vietnam have applied the CDIO approach to improve training programs. The article introduces the results of research on applying the CDIO approach in teaching general subjects at Vinh University of Technology Education: providing a process for designing and organizing teaching according to the flipped classroom model.

Tác giả

Ngụy Thị Xuân Hợi

Khoa Giáo dục Đại cương, Trường Đại học Sư phạm Kỹ thuật Vinh

điểm /   đánh giá
Phát hành ngày
2024-03-13
Chuyên mục
NGHIÊN CỨU ỨNG DỤNG