Thiết kế chủ đề STEM trong dạy học môn Tự nhiên và Xã hội lớp 3 nhằm phát triển năng lực vận dụng kiến thức, kĩ năng cho học sinh

  • Nguyễn Thị Diệu Phương
  • Dương Thị Thu Hạnh
Từ khóa: Social sciences subjects, STEM education, ability to apply knowledge and skills

Tóm tắt

The concept of STEM learning is integrating intra-subjects or multidisciplinary subjects to create something greater than the sum of its individual parts. This dissertation proposes designing STEM lessons according to the instructional model in teaching social sciences for grade 3 students to develop the ability to apply knowledge and skills. Applying the process to design and illustrate STEM projects such as the “mini desk calendar” when teaching the lesson “Relatives and Family fond memories” in the unit “Family”.

Tác giả

Nguyễn Thị Diệu Phương

Khoa Sinh học, Đại học Sư phạm, Đại Học Huế

Dương Thị Thu Hạnh

Trường Tiểu Học,THCS và THPT Quốc tế Việt Nam Singapore, Nha Trang, Khánh Hòa

điểm /   đánh giá
Phát hành ngày
2024-03-13
Chuyên mục
NGHIÊN CỨU ỨNG DỤNG