Đề xuất quy trình thiết kế bài học môn Lịch sử và Địa lí ở lớp 4 theo hình thức dạy học kết hợp

  • Ngô Thị Liên
  • Nguyễn Thị Hương
  • Lương Ngọc Châm Anh
  • Tạ Thị Ngọc Ánh
Từ khóa: Combined teaching, teaching History and Geography, History and Geography program for grade 4, history and geography science competence, 2018 GEP

Tóm tắt

This study focuses on identifying the characteristics, advantages and levels of combined teaching. At the same time, the study clarifies the characteristics of the History and Geography teaching program in grade 4, the goals, requirements to be achieved and the basic contents of the History and Geography program in grade 4 according to the 2018 General Education Program. On that basis, the study clearly shows the appropriateness of teaching History and Geography in grade 4 in a combined teaching form as a basis for proposing a process. Designing lessons for 4th grade History and Geography in the form of combined teaching helps to achieve the teaching goals of the subject according to the 2018 General Education Program.

Tác giả

Ngô Thị Liên

ThS. Khoa Giáo dục Tiểu học - Trường Đại học Sư phạm Hà Nội 2

Nguyễn Thị Hương

SV. Khoa Giáo dục Tiểu học - Trường Đại học Sư phạm Hà Nội 2

Lương Ngọc Châm Anh

SV. Khoa Giáo dục Tiểu học - Trường Đại học Sư phạm Hà Nội 2

Tạ Thị Ngọc Ánh

SV. Khoa Giáo dục Tiểu học - Trường Đại học Sư phạm Hà Nội 2

điểm /   đánh giá
Phát hành ngày
2024-03-13
Chuyên mục
NGHIÊN CỨU ỨNG DỤNG