Lý thuyết và thực trạng ứng dụng mô hình lớp học đảo ngược trong dạy học giáo dục thể chất ở trường đại học

  • Nguyễn Song Linh
  • Nguyễn Minh Đức
Từ khóa: Flipped classroom; University; Physical education; Method

Tóm tắt

The flipped classroom is a form of active education that is identified as one of the important and highly practical improvements to standard pedagogical courses. To accurately determine the value of this method for Physical Education, through using the method of analyzing and synthesizing documents, this article evaluates the intrinsic and practical values of aiming to apply Using the flipped classroom model in Physical Education. The result of the article is to clarify some perspectives on the definition of flipped classroom, focus on analyzing the practical values of flipped classroom in teaching Physical Education, and at the same time give some suggestions. for Physical Education teachers in university-level teaching practice.

Tác giả

Nguyễn Song Linh

Khoa cơ bản - Đại học Tây Đô

Nguyễn Minh Đức

Đại học Xây dựng Miền Tây

điểm /   đánh giá
Phát hành ngày
2024-03-13
Chuyên mục
NGHIÊN CỨU ỨNG DỤNG